تعمیر کنترلر پمپ های صنعتی

تعمیر کنترلر پمپ های صنعتی

تعمیر کنترلر پمپ های صنعتی – تعمیر برد و قطعات الکترونیکی انواع پمپ های صنعتی در کلینیک Digi-board صورت می گیرد.

شرح مختصری از پمپ های صنعتی

پمپ های صنعتی ، جهت جا به جایی مواد مختلف نظیر : آب، فاضلاب، مواد شیمیایی، گاز، نفت، روغن، لجن، دوغاب یا مواد غذایی استفاده می شود. یک پمپ صنعتی در مواردی که نیاز به حرکت با دبی بالا است به کار می رود.

پمپ هایی که در خانه یا برای مصارف پزشکی و علمی پیدا می کنید به عنوان پمپ های صنعتی طبقه بندی نمی شوند، حتی اگر مکانیسم های پمپاژ اولیه مشابهی داشته باشند که در مقیاس بسیار بزرگتر در پمپ های صنعتی استفاده می شود.

پمپ های صنعتی ، در صنایع مختلفی  که با  مواد خطرناک مانند : نفت ، گاز و… روبرو هستند بسیار مفید می باشند . این نوع پمپ ها بر اساس عملکردی که دارند به پمپ های بتن، پمپ های دوغاب، پمپ های رنگ، پمپ های آسیاب و … طبقه بندی می شوند.

معمولا پمپ های صنعتی به دو دسته پمپ های جابجایی مثبت (positive displacement pumps) و پمپ های دینامیکی (dynamic pumps) تقسیم می شوند. در پمپ های جا به جایی مثبت ، سیال با سرعت ثابت جابه جا می شود. پمپ های پیچی، پمپ های دنده ای، پمپ های پیستونی، پمپ های دیافراگمی، پمپ های پریستالتیک، پمپ های حفره ای و … از جمله پمپ های جا به جایی مثبت هستند اما پمپ های دینامیکی نظیر: گریز از مرکز ، از یک پروانه چرخان جهت شتاب دادن به سیال و افزایش فشار آن استفاده می گردد.

معرفی انواع پمپ های جابجایی مثبت

پمپ های رفت و برگشتی Reciprocating ، یکی از پمپ های جابجایی مثبت هستند که سیالات را با مکش در یک سیلندر  رفت و برگشتی (پیستون، دیافراگم یا پیستون) به کمک شاتون و میل لنگ حرکت و انتقال می دهند.

پمپ پلانچر Plunger Pump ، نمونه دیگری از پمپ های جابجایی مثبت است که در آن یک پیستون استوانه ای صاف جهت مکش و فشرده سازی سیال برای تخلیه می لغزد.

معرفی انواع پمپ های دینامیکی

پمپ های کنسولی Cantilever Pumps ، نمونه ای از پمپ های دینامیکی گریز از مرکز هستند که پروانه (های) را در سیال غوطه‌ ور می‌ کنند (معمولاً در یک مخزن) در حالی که موتور بالای صفحه محافظ نصب می‌ شود.

پمپ های توربین Turbine Pumps ، نمونه ای دیگر از پمپ های دینامیکی می باشند که از پروانه‌ های دارای دندانه‌ های شعاعی جهت انتقال مایع کمک می گیرند.

بررسی عملکرد کنترلر پمپ های صنعتی

کنترلر در پمپ های صنعتی جهت افزایش عملکرد پمپ ، به حداقل رساندن مصرف انرژی  و کاهش سایش اجزای پمپ به کار گرفته می شود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *